Acuan Lontong

Harga : RM 120/set (SM) – Termasuk Postage

RM 140/set (SS) – Termasuk postage


Wah ! Mudah jer….

Sis pernah buat lontong tak??? Rasa tak beza bila kita buat dengan yang kat kedai-kedai makcik Jawa buat tu…

Haahaa..Akk ni tinggal kat Puncak Alam, selalu juga makan lontong area Kelang tu….Rasa sedap , wangi jer nasi impit dia dan yang penting tidak terlalu keras lembik sedikit….

Teringin cuba tapi guna nasi impit dlm paket tula…ader yang keras dan tak ummmph la…..tak der warna hijau cam nasi impit makcik jawa tu….

So….ini dia sudah jumpa penyelesaiannye….Jom kita buat lontong guna acuan ni….

Acuan ni bukan boleh buat lontong jer,,boleh buat lemang, nasi impit satay dan lain lain lagi…


Nampak tak warna hijau keliling tu…tu yang buat berselera tu…

Kalau tak tahu camner nak guna…Tengok video di atas jer…Tengok sampai khatam
Ha 1 set ader 12 biji acuan…

1 set ader 12 biji Acuan


So bila dah ader acuan ni tidak lah lagi menjadi satu perkara yang leceh nak buat nasi impit sendiri lontong , mau pun lemangkannn…

Ni kalau time raya mesti laku keras… so..tunggu apa lagi sis beli sekarang tak yah tunggu time raya takut habis stok….

Lagi pun bila permintaan tinggi harga akan melambung…jadi…

Jom beli….seperti biasa whatsapp akk dulu yer….

www. wasap.my/60172768440

Lepas confirmkan baru sis klik bawah ni ye…

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*