Susu Kambing Kurma Madu (SKKM) Platinum

18 Comments Posted

  1. Susu kambing memang sangat-sangat bagus dan sesuai untuk semua peringkat usia. Bagi sesiapa yang gastrik, memang elok minum susu kambing. Untuk kanak-kanak yang ada masalah tak sesuai dengan susu lembu atau lactose intolerence, cuba la ganti dengan susu kambing. Kulit pun jadi sangat elok. Ibu-ibu yang menyusu pun elok minum susu kambing daripada susu lembu. Bagi kita orang dewasa pun, walaupun tak menyusukan anak, eloklah bertukar daripada susu lembu kepada susu kambing. Anak-anak pun elok diajar minum susu kambing. Susu kambing sekarang pun dah tak bau hanyir macam dulu-dulu. Saya memang suka susu kambing ni. Lebih semula jadi dan bebes daripada bahan kimia.

    • Betul sangat sangat tu Indah….ada jugak orang yang bila disebut susu terus menggelengkan kepala…tak suka katanya…kerana itulah sekarang rasa dan bau telah diperbaharui….dulu akk pun tak minum susu…sehingga sekarang bukan kata susu kambing jer susu lembu serupa…Tapi untuk susu kambing ni akak suka sangat lagi pun mudah dan sedap….

    • Ya boleh, tapi mkn masa agak lama juga dan bergantung dgn cara pemakanan…jika sis x mahu kurus maka sis boleh mkn seperti biasa…kerana ia hanya membantu utk kurus sahaja. Apa apa pun terserah pada diri srndiri….yg penting ia memberi tenaga dan mencantikkkan kulit…dan byk khasiat lain yg disrbutkan…

    • Assalamualaikum wbt dik Nor..
      Sorry lewat reply…masih mood raya ni..so akk rasa tak terlewat ucap Selamat Hari Raya pada dik Nor..
      banyak perbezaan antara skkm ori dengan yang tiruan ni..antara yang penting ialah:

      hologram pada kotak, padatan isian, keberkesanannya …

  2. Assallam… SKKM ni lulus kkm ke? nape boleh jadi putih sedangkan susu hanya untuk kesihatan. Setahu sya bila satu satu product di makan dan kita berubah kulit jadi putih tentu nya ada bahan chemical dimana ianya boleh memberi kesan yang buruk kepada yg mengambil nya…harap dapat memberi penjelasan kerana saya pun berminat sbb saya pengemar susu kambing..dari hamba Allah yabg ingin tahu

    • Assalam pn hjh,

      Nasihat saya jika pn inginkan kepastian elok jika pn. cari maklumat yang lebih berkenaan susu kambing ini. Sebab bagi saya maklumat yang saya ada sudah cukup membantu di tambah dengan pengalaman sendiri sesudah mengamalkannya. Sekarang memang senang nak dapatkan maklumat tambahan semua dihujung jari sahaja. Selain itu cuba dapatkan testimoni dari orang-orang yang telah mengamalkannya. In shaa Allah ia akan membantu puan.

    • Assalamualaikum sis atika,
      Maaf kerana lambat reply message sis…
      Mungkin sis alergied atau mungkin juga SKKM yang di minum bkn dari yang ORI…kemungkinan…
      Banyak sebab-sebab lain lagi ….mungkin juga sis tidak serasi dengan susu kambing…cara bertindakbalas dalam tubuh setiap orang juga berbeza.
      Nasihat akk berhenti lah mengambil produk susu kambing tersebut dan dapatkan nasihat doktor…
      Ada ramai juga yang alergied dengan susu lembu…

    • Assalamualaikum nur jie,

      minum minuman berkafein di samping kita mngambil apa-apa ubatan atau supplement adalah tidak digalakkan. Ini kerana kafein akan melambatkan proses yang diperlukan. Jika mahu juga mengambil minuman berkafein ini di nasihatkan dijarakkan masa antara minuman berkafein dengan pemgambilan ubatan atau supplement.

    • Ya, amat digalakkan meminum susu kambing semasa berpantang…untuk stamina, menguatkan tulang, dan zat-zat lain…pendekata susu kambing adalah minuman yang berkhasiat semasa berpantang.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*