Susu Kambing Kurma Madu (SKKM) Platinum

Keluaran  : Bumiputra 
Review   :  8/10
Harga   :  RM 50 SM / RM 55 SS
7748_nSUSU YANG SESUAI UNTUK SEISI KELUARGA. SUSU KAMBING MERUPAKAN SUSU TERBAIK SELEPAS SUSU IBU. SUSU SKKM PLATINUM ADALAH SUSU YANG TELAH DICAMPUR DENGAN SUSU KAMBING, KURMA DAN MADU. KELEBIHAN SKKM PLATINUM

Banyak tau khasiat minum SKKM ni!!..haa akak tak tipu okey…mmg SKKM PLATINUM ni boleh mengenyangkan, mencerahkan kulit dan membuat kan org repeat order sebab rasa susu yang sedap sangat2…
Pastu di galakkan sangat2 utk mummy preggy & mummy yang menyusukan baby..
Yang ada gastrik sangat2 di sarankan minum coz selain mengenyangkan tapi boleh kuruskan badan..wow!!..tu baru sikit je kelebihannya..


 Antara khasiat ialah :

  • -Membantu kekebalan sistem tubuh
  • -Membantu meningkatkan kecerdasan minda
  • -Baik bagi wanita hamil dan menyusui (memperbanyak susu)
  • -Membantu menghaluskan dan mempercantik kulit
  • -Membantu menjaga dan mengontrol kolesterol
  • -Menjaga kadar gula dalam darah
  • -Baik bagi program dietary dan stroke
  • -Menguatkan tulang dan sendi
  • -Membekalkan kalsium -Mencerahkan mata
  • -Mencegah banyak penyakit kronik
  • -Menyihatkan kuku dan gigi
  • -Mencantikkan dan mencerahkan kulit
  • -Merawat masalah jerawat dan jeragat dari dalam
  • -Menaikkan seri wajah dan awet muda
  • -Menguruskan badan
  • -Kaya dengan zat besi – sangat sesuai untuk wanita yang sedang haid dan orang yang mengalami masalah anemia(kekurangan sel darah merah)
  • -Tidak mengandungi kolestrol.83309_n
  • -Kaya dengan protein, serat, glukosa, vitamin A,C, sodium dan potassium
  • -Kandungan gulanya mudah diserap badan dan memberi tenaga
  • -Kandungan potassium penting untuk sistem saraf yang merangsang daya ingatan
  • -Memberi dan menambah darah.
  • -Menyegar dan menambah tenaga tubuh badan.
  • -Merangsang tenaga batin
  • -Menstabilkan kandungan gula dalam darah
  • -Meningkatkan kadar serapan kalsium dalam darah
  • -Sumber utama vitamin, mineral dan tenaga yang hebat.
  • – Mencerahkan kulit satu badan.
  • – Kulit menjadi halus
  • – Membantu merawat penyakit kulit
  • – Merawat penyakit gastrik
  • – Membantu mencegah penyakit Alzheimer
  • – Mencegah penyakit barah
  • – Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi
  • – Meningkatkan kualiti tidur malam (nyenyak)
  • – Kaya dengan protein
  • – Memulihkan tenaga
  • – Baik untuk kesihatan
  • – Sesuai untuk ibu hamil (kandungan 5 bulan ke atas)
  • – Sesuai untuk seisi keluarga seawal usia 3 tahun
  • – 20 sachet / kotak Penyediaan SKKM: Bancuh dengan 150ml air minuman Boleh diminum sebelum sarapan @ sebelum tidur Sesuai untuk semua peringkat umur Bagus untuk ibu mengandung.

 

CARA PENYEDIAAN:

Campurkan 1 paket SKKM ke dalam 1 cawan air suam atau panas.Minum sebelum sarapan dan sebelum tidur setiap hari.
❤ Bancuh dengan 150ml air minuman
❤ Boleh diminum sebelum sarapan @ sebelum tidur
❤ Sesuai untuk semua peringkat umur
❤ Bagus untuk ibu mengandung

 

Apa rasa SKKM ni ?

Tapi susu SKKM ni telah dicampur dgn susu kambing + kurma + madu, so die mmg tak rasa “bau kambing” tapi rasa manis-manis vanila dan tak berbau hamis langsung dengan khasiat yang sememangnya tip top.

 


Makanan Sunnah

Itulah yang penting SKKM adalah merupakan gabungan susu kambing+ kurma+ dan madu yang mana ketiga-tiganya adalah makanan Rasulullah..

Gabungan madu dan kurma membawa kebaikan pada tubuh manusia dan ia dinyatakkan di dalam Al-Quran dan Al-Hadis. Nabi Muhammad s.a.w turut mengamalkan minum susu sewaktu sebelum tidur dan susu kambing adalah pilihan Nabi s.a.w.
Buah kurma pula adalah buah kegemaran yang menjadi santapan Baginda s.a.w. Manakala madu Allah nyakan didalam Al-Quran bahawa di dalam madu terdapat ubat menyembuhkan bagi manusia. Jadi amalan-amalan tersebut merupakan sunnah Nabi Muhammad s.a.w yang harus kita ikuti kerana setiap sunnahNya membawa kebaikan kepada kita.
Jadi hasil dari kajian yang telah dijalan terhasilah gabungan dari 3 sumber makanan dan minuman yang berkhasiat iaitu susu kambing, madu dan kurma jadi terhasilah susu kambing kurma madu SKKM.

Jom kita perbanyakkan memakan makanan sunnah..badan sihat pahala pun dapat….

 


Testimoni

 

35388_n

 

5037

 

7005_n

 

4937

 

20968_n

 


Berminat???

Jom order cepat=cepat…..apa tunggu lagi !!!!!

KLIK SINI

18 Comments Posted

  1. Susu kambing memang sangat-sangat bagus dan sesuai untuk semua peringkat usia. Bagi sesiapa yang gastrik, memang elok minum susu kambing. Untuk kanak-kanak yang ada masalah tak sesuai dengan susu lembu atau lactose intolerence, cuba la ganti dengan susu kambing. Kulit pun jadi sangat elok. Ibu-ibu yang menyusu pun elok minum susu kambing daripada susu lembu. Bagi kita orang dewasa pun, walaupun tak menyusukan anak, eloklah bertukar daripada susu lembu kepada susu kambing. Anak-anak pun elok diajar minum susu kambing. Susu kambing sekarang pun dah tak bau hanyir macam dulu-dulu. Saya memang suka susu kambing ni. Lebih semula jadi dan bebes daripada bahan kimia.

    • Betul sangat sangat tu Indah….ada jugak orang yang bila disebut susu terus menggelengkan kepala…tak suka katanya…kerana itulah sekarang rasa dan bau telah diperbaharui….dulu akk pun tak minum susu…sehingga sekarang bukan kata susu kambing jer susu lembu serupa…Tapi untuk susu kambing ni akak suka sangat lagi pun mudah dan sedap….

    • Ya boleh, tapi mkn masa agak lama juga dan bergantung dgn cara pemakanan…jika sis x mahu kurus maka sis boleh mkn seperti biasa…kerana ia hanya membantu utk kurus sahaja. Apa apa pun terserah pada diri srndiri….yg penting ia memberi tenaga dan mencantikkkan kulit…dan byk khasiat lain yg disrbutkan…

    • Assalamualaikum wbt dik Nor..
      Sorry lewat reply…masih mood raya ni..so akk rasa tak terlewat ucap Selamat Hari Raya pada dik Nor..
      banyak perbezaan antara skkm ori dengan yang tiruan ni..antara yang penting ialah:

      hologram pada kotak, padatan isian, keberkesanannya …

  2. Assallam… SKKM ni lulus kkm ke? nape boleh jadi putih sedangkan susu hanya untuk kesihatan. Setahu sya bila satu satu product di makan dan kita berubah kulit jadi putih tentu nya ada bahan chemical dimana ianya boleh memberi kesan yang buruk kepada yg mengambil nya…harap dapat memberi penjelasan kerana saya pun berminat sbb saya pengemar susu kambing..dari hamba Allah yabg ingin tahu

    • Assalam pn hjh,

      Nasihat saya jika pn inginkan kepastian elok jika pn. cari maklumat yang lebih berkenaan susu kambing ini. Sebab bagi saya maklumat yang saya ada sudah cukup membantu di tambah dengan pengalaman sendiri sesudah mengamalkannya. Sekarang memang senang nak dapatkan maklumat tambahan semua dihujung jari sahaja. Selain itu cuba dapatkan testimoni dari orang-orang yang telah mengamalkannya. In shaa Allah ia akan membantu puan.

    • Assalamualaikum sis atika,
      Maaf kerana lambat reply message sis…
      Mungkin sis alergied atau mungkin juga SKKM yang di minum bkn dari yang ORI…kemungkinan…
      Banyak sebab-sebab lain lagi ….mungkin juga sis tidak serasi dengan susu kambing…cara bertindakbalas dalam tubuh setiap orang juga berbeza.
      Nasihat akk berhenti lah mengambil produk susu kambing tersebut dan dapatkan nasihat doktor…
      Ada ramai juga yang alergied dengan susu lembu…

    • Assalamualaikum nur jie,

      minum minuman berkafein di samping kita mngambil apa-apa ubatan atau supplement adalah tidak digalakkan. Ini kerana kafein akan melambatkan proses yang diperlukan. Jika mahu juga mengambil minuman berkafein ini di nasihatkan dijarakkan masa antara minuman berkafein dengan pemgambilan ubatan atau supplement.

    • Ya, amat digalakkan meminum susu kambing semasa berpantang…untuk stamina, menguatkan tulang, dan zat-zat lain…pendekata susu kambing adalah minuman yang berkhasiat semasa berpantang.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*